Zamieszczone przez iFi
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
Prawda dużo danych można by zebrać. Może więc zmobilizujemy się, zaprojektujemy mini formularz danych i w oddzielnym temacie każdy kto ma taki problem i został on zdiagnozowany wpisze się wypełniając tylko te dane - nic więcej poza samymi danymi, zero dyskusji...
[ Dodano: Sro 07 Mar, 12 10:51 ]
Nie mogłem się powstrzymać. Proponuję coś takiego:
1. Data produkcji:
2. Data wystąpienia awarii:
3. Przebieg:
4. Okresy międzyprzeglądowe:
5. Stosowany olej:
6. Typ pokonywanych tras:
7. Styl jazdy:
Legenda:
1, 2, 3: wiadomo
4: 30kkm, 15kkm
5: wiadomo - producent, typ, itp albo nie wiem, ASO lało baniaka nie widziałem :P
6: Proponuje podawanie stosunku miasto/trasa czyli: 100/0 (samo miasto), 70/30, 50/50, 30/70, 0/100
7. Tutaj jakieś bliżej nieokreślone wartości typu: cisnę ile fabryka dała, spokojny z elementami dynamicznymi, jeżdżę tylko do 2500 obrotów cisnąć od startu :P
Dajcie znać co myślicie. Im więcej będziemy wiedzieć tym łatwiej będzie się nam bronić!
[ Dodano: Czw 08 Mar, 12 07:42 ]
Tak jak obiecałem prezentuję filmik. Na razie jedynie z porannego rozruchu. Samochód stał od 17 po południu do samego rana... Temperatura -0.5*C...
Wydaje mi się, że działa to tak samo jak na ostatnim prezentowanym tu filmiku. Jakość nie powala, było ciemno. Dodatkowo na filmiku dźwięk jest jakby bardziej słyszalny niż na żywo...
Tak czy inaczej. Jak dla mnie to jest normalny dźwięk tego silnika.
[ Dodano: Czw 08 Mar, 12 07:42 ]
PS
Samochód uruchamiałem z otwartą maską...
Komentarz
-
-
Czy ktoś kompetentny może to fachowo skomentować pogrubiony fragment tekstu z jednej wypowiedzi na forum interii ? czy to prawda, że wymiany co 15 kkm mogą poprawiać żywotność rozrządu w TSI, czy nie ?
Niestety, Volkswagen nieco pospieszył się z wdrożeniem jednostki 1.4 TSI do produkcji
wielkoseryjnej. Efekt? Duża liczba problemów. W starszych egzemplarzach (głównie z lat 2007-08) dość szybko rozciąga się łańcuch rozrządu.
Problem dotyczy przede wszystkim wersji 140- i 170-konnej. Niektórzy mechanicy twierdzą co prawda, że można przedłużyć żywot napędu rozrządu,
stosując rzadszy olej i zmieniając go co 15 tys. km, a nie jak sugeruje producent co 30
tys. km.
Pytam, bo ja kilka razy juź się przysłuchiwałem mojemu silnikowi i owszem, przy odpaleniu stuka ale bardzo krótko, pozniej nie, a ja wymieniam od przebiegu 8 tys km olej co 15 kkm. i może przez to jest lepiej ?? Cały czas też próbuje zebrać fakty do kupy spośród tak wielu podobnych przypadków.
[ Dodano: Czw 08 Mar, 12 08:44 ]
iFi, propnuje żeby nie tylko wpisywali się Ci co mają awarię (punkt 2), bo istotne jest też kto jej nie ma prędzej chyba wtedy znajdziemy potrzebną nam informację, a i tak bedą komentarze "ja nie mam awarii", wiec trzeba to też zebrać. Czyli brzmienie po lekkiej modyfikacji byłoby takie:
1. Data produkcji:
2. Awaria TAK/NIE
3. Data wystąpienia awarii:
4. Przebieg:
5. Okresy międzyprzeglądowe:
6. Stosowany olej:
7. Typ pokonywanych tras:
8. Styl jazdy:Pozdrawiam
Piotr
Komentarz
-
-
PiotrAMP napewno żadszy olej charakteryzuje sie większą gęstością dzięki czemu nie spływa tak szybko i więcej go zostaje na smarowanych powierzchniach przez co trące elementu sa mniej suche = lepiej nasmarowane. Częstsza wymiana to czystszy olej a jaki to ma wpływ nie wyjaśnie ale raczej ma to znaczenie.
ja zmieniam co 15kkm bo jeżdże generalnie po mieście.
Komentarz
-
-
Piotr AMP,
1. Data produkcji: 06.08.2010
2. Awaria TAK/NIE: NIE
3. Data wystąpienia awarii: -
4. Przebieg: 27k km
5. Okresy międzyprzeglądowe: co 15k km
6. Stosowany olej: CASTROL EDGE 5w30
7. Typ pokonywanych tras: 80%MISATO/20%TRASY
8. Styl jazdy: Mama mojej Asi jeździ dynamicznie, nie zamula, ale przed/po trasie pilnuje TURBO. Ja wstawiam do pieca (taki nawyk mi został, jak od 2001 pomykam firmówkami).kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
1. Data produkcji: 29.07.2009
2. Awaria TAK/NIE: NIE
3. Data wystąpienia awarii: -
4. Przebieg: 52k km
5. Okresy międzyprzeglądowe: co 15k km (pierwsza zmiana oleju po 8k km)
6. Stosowany olej: Motul Specific 504.00 507.00 5W30
7. Typ pokonywanych tras: 70%MIASTO/30%TRASY
8. Styl jazdy: W mieście dynamicznie ale bez "agresji", poza terenem lubie przycisnąć, a autostradami pędze 150 km/hPozdrawiam
Piotr
Komentarz
-
-
rodro,
to może inaczej ustalmy, że do jutra do godziny 0.00 konstruujemy ankiete, a od soboty wpisujemy to co ostateczine ustalilismy, bo tak to będziemy wracać od początku.
nie mam nic przeciwko braniu oleju i punkt sie może przydać, ale norma jest że bierze, więc powstaje pytanie ile bierze ?
[ Dodano: Czw 08 Mar, 12 11:58 ]
1. Data produkcji:
2. Awaria TAK/NIE:
3. Awaria nastąpiła od przebiegu:
4. Przebieg całkowity:
5. Okresy międzyprzeglądowe:
6. Stosowany olej:
7. Bierze olej NIE/TAK- ILE? -:
8. Typ pokonywanych tras:
9. Styl jazdy:
to może tak ?
ad 7) branie oleju określamy w setkach co iloczyn 15k kmPozdrawiam
Piotr
Komentarz
-
-
Ja bym zostawił tak jak zaproponowałem data wystąpienia awarii (nawet orientacyjna). Chodzi o to, że daje to jakiś obraz jak samochód był wykorzystywany...
Dodatkowo co powiecie o nowym wątku - podlinkowali byśmy go tutaj na pierwszej stronie... Wtedy mieli byśmy jedno miejsce tylko z ankietą. Później można by przygotować jakiegoś Excela i zrobić mini analizę wyników...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loydPanowie - posluchajcie czy wasze tsi pracuja tak jak moj. Przeciez nie moga byc wszystkie uszkodzone. Jezeli pracuja tak jak moj to znaczy, ze jest ok.
Poza tym nie słyszałem, aby komukolwiek rozpadł się silnik. Na serwisach zagranicznych jest pełno Octavii z 1.4 TSI do sprzedaży, które mają przebiegi ok. 200 tys
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MarcinoooZamieszczone przez loydPanowie - posluchajcie czy wasze tsi pracuja tak jak moj. Przeciez nie moga byc wszystkie uszkodzone. Jezeli pracuja tak jak moj to znaczy, ze jest ok.
Poza tym nie słyszałem, aby komukolwiek rozpadł się silnik. Na serwisach zagranicznych jest pełno Octavii z 1.4 TSI do sprzedaży, które mają przebiegi ok. 200 tysPozdrawiam
Piotr
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Piotr AMPNa serwisach zagranicznych jest pełno Octavii z 1.4 TSI do sprzedaży, które mają przebiegi ok. 200 tys
Niemcy branie oleju w 1.8TSI nawet po gwarancji traktuja jako wade fabryczna, a u nas udreka z ASO na gwarancji, bo przeciez norma mowi o 1l/1000km
Komentarz
-
-
iFi, zrobie też u siebie nagranie, w wolnej chwili ale na pierwszy "rzut ucha" u mnie jest tak samo, i uważam, że jest ok, rzekłbym: tu taka uroda, jednocześnie nie negując opinii, że jest coś nie tak bo niektóre przypadki są faktycznie niepokojące, zresztą potwierdzają to wymiany serwisowe poszczególnych elementów.
Tylko wywiad, typu ankieta, jest nas w stanie choć trochę przybliżyć do faktów, zwłaszcza przy konkretnych i krótkich odpowiedziach, najlepiej przy zamkniętych pytaniach, bo przy otwartych, to cuda można pisać.
PS: Weźmy wszyscy pod uwagę, że nie kręcimy i nie nagrywamy tym samym sprzętem, zresztą była o tym mowa, oceniać po takich filmikach sytuację możemy zachowując te same parametry pomiarowe (przynajmniej miejsce pomiaru) i mając to samo urządzenie lub czujnik (mikrofon) zapewniający miarodajność pomiaru, więc to troche wróżenie z fusów, zadając sobie pytanie czy macie tak samo jak u mnie ...Pozdrawiam
Piotr
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rodroProponuję umieścić jeszcze jeden punkt:
8. Bierze olej / nie bierze oleju:
1. Data produkcji:
2. Data wystąpienia awarii:
3. Przebieg:
4. Okresy międzyprzeglądowe:
5. Stosowany olej:
6. Typ pokonywanych tras:
7. Styl jazdy:
8. Bierze olej / nie bierze oleju:Zamieszczone przez MaicroftZamieszczone przez Piotr AMPNa serwisach zagranicznych jest pełno Octavii z 1.4 TSI do sprzedaży, które mają przebiegi ok. 200 tys
Niemcy branie oleju w 1.8TSI nawet po gwarancji traktuja jako wade fabryczna, a u nas udreka z ASO na gwarancji, bo przeciez norma mowi o 1l/1000km
Olej wymienialem przeszlo 4500km temu. Czytajac ten watek zaciekawilo mnie picie oleju. Zatem zrobilem sobie taki oto test na niemieckiej autostradzie (trasa dlugosci 700km): ostre butowanie, przeciaganie czesto na kazdym biegu do konca, obroty min. 3500, biegi 1-4 sluza tylko do rozpedzania, 5-6 do utrzymania stalej predkosci. Na koniec dnia zagladam pod maske i stwierdzam ubytek rzedu 2,5mm na bagnecie.
Stad pytanie czy jest w ogole mozliwe aby nawet w tak skrajnych warunkach silnik nie pil oleju? Wiadomo instrukcja wspomina, ze to normalne.
Przebieg 21000km, olej zmieniany przy 4000km i 14500km. Caly czas jade na wczesniej wspomnianym Fuchsie.
Ja twierdze ze to norma. W sumie tak samo odpisal mi ktos w tym watku. Zreszta nie dane mi bylo spotkac silnik, ktory nie bralby w ogole oleju.VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
Nagrałem pracę moejgo silnika, rozgrzanego po trasie, temperatura otoczenia około 4 st C. Urządzenie nagrywające to telefon HTC Desire.
Za czym spojrzycie na ten film to chciałbym wyjaśnić jedną sprawę. To co przedstawia ten film to BZDURA jeśli chodzi o poziom dźwięku i odczucia słuchowe !! Nagrywałem to, więc przy tym byłem, silnik pracuje bardzo cicho i lekutko terkocze, podkreślam lekutko. Uważam, że jego praca podczas nagrania była super, a po zamknięciu maski było mało co słychać, w środku tylko poziom obrotów wskazuje że silnik pracuje. Nie wiem jakie ma właściwości mikrofon w moim telefonie ale zniekształcił dźwięk, wyolbrzymił to co zdaje się po golądnięciu filmu na niewiadomo jaką awarię.
Podsumowanie: jak oceniać to tylko w rzeczywistości, nie sugerować się filmikami bo to w duzej mierze bzdura, jak porównywać to dwa auta na żywo a nie na filmach.
Miłego, krótkiego oglądania.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0tri1bJj0GY[/youtube]
NIE SUGERUJCIE SIĘ NAGRANIEM I TYM CO PRZEDSTAWIŁ TEN FILM, TAK W RZECZYWOSTOŚCI NIE JEST JEŚLI CHODZI O DŹWIĘK !!Pozdrawiam
Piotr
Komentarz
-
Komentarz